RUAI BM: KENAPA buang masa?

with No Comments

Pada awalnya saya nak ikut kelas hanya untuk mengambil kedatangan sahaja. Banyak kerja rumah yang saya tidak siapkan. Dan saya hanya berada di kelas untuk suka–suka. Banyak yang saya belajar tidak masuk dalam hati saya. Tetapi pada suatu ketika, saya mulai sedar dan berfikir kenapa saya harus buang masa ke kelas kalau saya tidak belajar sesuatu daripada kelas pemuridan?

Saya mulai bertaubat daripada banyak membuang masa dengan sia–sia, saya mengambil langkah dengan membaca dan merenungkan Alkitab yang disuruh pada setiap hari. Saya juga mulai membuat kerja rumah yang diberikan. Semakin hari saya semakin disentuh dengan pelajaran yang diberikan. Saya mulai membuat kerja rumah yang diberikan. Semakin hari hidup saya mulai diubah dan saya semakin rindu untuk membaca dan merenungkan ayat–ayat Firman Tuhan yang diberikan.

Bagi yang belum mengikuti Kelas Pemuridan, saya menggalakkan anda untuk mengikuti kelas. Kalau Tuhan dapat mengubah kehidupan saya melalui kelas ini, saya percaya Tuhan juga dapat mengubah anda semua melalui Kelas Pemuridan.

Saya sangat bersyukur kerana dapat menghabiskan kelas ini. Saya ingin berterima kasih kepada Pastor Roselind sebagai guru yang mengajar kami semua. Walaupun kami sebagai murid–murid mempunyai pelbagai ragam dia tetap bersabar dengan sikap kami semua.

Patricia Awee Epoi
Kelas Pemuridan 2016
11
分享 Share