Tenang

with No Comments
RUAI BM
SAAT TEDUH saat madu
Isnin 21-9-2020 Matius 8: 23-27

Saya masih ingat ada sebuah gambar, terdapat sarang burung di belakang air terjun dan orang sering membayangkan ketenangan walaupun di luarnya ada deru air terjun yang kuat. Anak-anak burung tetap selamat di dalam sarang mereka.

Begitu juga saat Yesus menaiki sebuah perahu dan murid-murid-Nya ketakutan. Mereka mengejutkan Yesus dan berkata “Tuhan, selamatkan nyawa kami semua daripada maut!” Mereka begitu ketakutan sekali dan Tuhan menenangkan angin ribut dan mengatakan mengapa kamu tidak percaya kepadaKu kepada murid-muridnya.

Saat saya merenungkan hal ini, Tuhan ada bersama mereka tetapi sebagai manusia mereka masih takut dan tidak percaya. Bagaimana dengan kita pada saat ini? Adakah kita merasa takut, cemas dan khuatir pada saat kita dalam sesuatu situasi yang seakan-akan menekan kita. Jika ia, kita harus sedar bahawa Yesus ada bersama kita, Dia Tuhan walaupun kita takut gentar tetap yakin bahawa Tuhan akan memberikan ketenangan dan kekuatan untuk kita menghadapi apa-apa pun pengumulan kita sama ada dari segi perhubungan, keluarga, kewangan atau pekerjaan.

Ayat Hafalan: Matius 8:26 Yesus menjawab, “Mengapakah kamu takut? Mengapa kamu kurang percaya kepada-Ku?”

Doa: Doakan supaya dalam pengumulan kita, kita akan datang bersujud di hadapan Tuhan.
Oleh Lovinna, MTS, Sibu
分享 Share